Blog

Monitoring cen u konkurencji

14 maja 2017

Konkurencja na rynku jest bardzo ważna. Wpływa ona nie tylko na podwyższenie jakości, ale i w wielu przypadkach na obniżenie cen. Taka sytuacja ma miejsce w wielu branżach i sektorach. Każda firma, której zależy na zleceniach, nie może wyceniać swoich usług drożej niż pozostali, bo wtedy będzie ona miała nikłe szanse na zainteresowanie i klientów. Monitorowanie cen konkurencji sprawia, że ceny usług utrzymują się na podobnym poziomie. Oczywiście nie zawsze jest tak, że porównanie cen usług musi wiązać się z obniżeniem ich cen.

Kiedy dana firma korzysta z innowacyjnych metod i rozwiązań, gdzie ponosi przy tym dodatkowe koszty, to nie może sobie pozwolić na to, by obniżać ceny, tylko dlatego, że monitorowanie cen konkurencji pokazało, że ta ma niższe stawki. Tak to niestety nie działa. Obniżani cen usług może mieć miejsce wtedy, kiedy jakość usług jest na podobnym poziomie i świadczy się je w podobny sposób. Wtedy, żeby liczyć na zainteresowanie, obniżki są konieczne. Wielu przypadkach na monitorowanie cen konkurencji decydują się firmy, które zaczynają działać na rynku. Dla nich pierwsze miesiące funkcjonowania są czasem pozyskiwania zleceń. Jeśli od początku zbyt mocno wywindują one ceny, to zainteresowanie oferta może być nikłe. Firmy początkujące na rynku usług zwykle dają ceny porównywalne z obowiązującymi lub nieco je zaniżają. W ten sposób zainteresowanie oferta jest większe i większe są szanse na pozyskanie pierwszych opłacalnych zleceń. W taki sposób pierwsze kroki na rynku usług stawia wielu przedsiębiorców. Zobacz online https://dealavo.com/pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *